Terugblik presentatie “Hoe word ik een nog gaver bedrijf?”

Op 22 januari ’20 gaf ondernemer en business-consultant Rob Westerik een presentatie met als titel “Hoe word ik een nog gaver bedrijf?”

Na zijn carrière bij Unilever is Rob in 2006 begonnen met buro Leef Je Merk. Hij bouwt al ruim 13 jaar aan purpose en karakter gedreven organisaties die herkenbaar, geloofwaardig en leuk zijn om mee en bij te werken.

Het is Robs missie om meer gave bedrijven te helpen bouw en ‘het licht aan te krijgen’ bij organisaties. Met het licht aan bedoelt hij dat er enerzijds een licht aan de horizon moet zijn en anderzijds mag de energie bij mensen omhoog zodat ze geen gijzelaars van hun baan maar ambassadeurs van het bedrijf worden.Talent benutten, motivatie helder krijgen en een gemeenschappelijk doel zijn de ingrediënten voor succes.

Volgens Rob gaat het om karakter en zijn de juiste mensen nog belangrijker dan het beste plan. Een bedrijf laten groeien is het leukst en vaak het best door je mensen beter te maken en ze te laten geloven in een doel.

In het Warmondse strandpaviljoen Coazy, voor een zaal vol Teylingse ondernemers, vertelde Rob een inspirerend verhaal vol tips, hersenkrakers en visuele inspiratie.

Iedereen was er met volle aandacht bij en men kwam zelfs letterlijk in beweging toen het ging om het ontdekken van ieders persoonlijke motivatie. Ben je een strijder, een helper, een koning of een tovenaar? Ze wilden het wel weten!

Ook de mobiele On-Purpose quizz deed het goed. De uitslag: Teylingse ondernemers scoorden hoog op ‘excelleren’ en ‘blij maken’. Ze willen zich graag onderscheiden met service en klantbeleving.

De methode die Leef Je Merk gebruikt is super effectief en hierdoor kosten efficiënt. Het is een proces dat positief veranderen garandeert en, doordat het een combinatie van bedrijfskunde, psychologie/HR en ICT/data betreft, uiterst innovatief.

De aanpak maakt snel zichtbaar waar interne issues van het bedrijf zitten, welk deel van het potentieel wordt benut en voorspelt de impact die mensen en hun karakters hebben op gewenste cultuur en missie.
Om dit te kunnen doen en realiseren werkt Rob nauw samen met InMensGrow.com.

 

Bekijk de video van Vincent Snoeker (Studio Gradi) voor een sfeerimpressie.